PIELGRZYMKA DO MATKI B. OSTROBRAMSKIEJ

STRONA GŁÓWNA      OGŁOSZENIA PARAFIALNE      INTENCJE MSZALNE      SŁOWO NA NIEDZIELĘ

Po długim oczekiwaniu, wreszcie nadszedł dzień 17 kwietnia 2015 roku,
czyli dzień rozpoczęcia parafialnej pielgrzymki autokarowej do Matki Bożej Ostrobramskiej.
Najpierw Msza święta w naszej parafii o godz. 6.00, której przewodniczył ks. Proboszcz,
potem błogosławieństwo i ruszyliśmy w drogę.

Pierwsze kroki skierowaliśmy do sanktuarium w Studzienicznej, gdzie znajduje się cudowna studzienka
i kapliczka Matki Bożej Szkaplerznej. Niedaleko stąd, znajduje się pokamedulski zespół klasztorny na Wigrach,
otoczony jeziorami mazurskimi. Tuż po chwili modlitwy i wykonaniu pamiątkowych zdjęć ruszyliśmy dalej.

Do hotelu w Wilnie dotarliśmy ok. 20.00 czasu lokalnego.
Po obiadokolacji przyszedł czas odpoczynku i nabrania sił przed kolejnym dniem, poświęconym tylko stolicy Litwy.
Rano, tuż po śniadaniu, skierowaliśmy się ku Matce Bożej Ostrobramskiej.
Uczestniczyliśmy na Mszy św. o godz. 10.00 w bramie z cudownym wizerunkiem Maryi.
U Jej stóp złożyliśmy nasze intencje: te osobiste, rodzinne, osób chorych i cierpiących i całej Parafii.
Na każdej twarzy było widać olbrzymie wzruszenie, gorącą modlitwę i radość, bo przecież byliśmy u naszej najlepszej Matki.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od początków państwowości Litwy, czyli Baszty Giedymina,
skąd rozciąga się wspaniały widok na całe zabytkowe miasto.
Przepiękne budynki, z których nawiedziliśmy katedrę św. Stanisława, kościół św. Anny i Bernardynów.
Nie mogliśmy ominąć domu naszego wieszcza narodowego, Adama Mickiewicza i jego pomnika.
Zachwycił nas również pałac biskupi, a obecnie Prezydentura, oraz Uniwersytet Wileński.
Bardzo Polskim akcentem, było oddanie czci żołnierzom na Cmentarzu na Rossie,
z sercem gen. Józefa Piłsudskiego i jego matką. Z zachwytem weszliśmy do kościoła św. Piotra na Antokolu,
nazywanego perłą baroku wschodniego. Po tylu wrażeniach udaliśmy się na zakupy i oczywiście regionalną kuchnię litewską,
która zadowoliłaby najbardziej wybrednego smakosza.

Po takiej uczcie udaliśmy się wieczorem jeszcze raz do Matki Bożej przy Ostrej Bramie,
by w skupieniu jeszcze raz się z Nią spotkać. W duchu gorliwości pierwszych chrześcijan na tych ziemiach,
weszliśmy na górę Trzech Krzyży, gdzie modliliśmy się o silną wiarę. Stąd także pochodzi pamiątkowe zdjęcia na tle Wilna nocą.
Przepięknie! Dzień zakończył nocleg w pięknym nowowybudowanym sportowym hotelu.

Trzeci dzień pielgrzymki, 19 kwietnia, po śniadaniu i spakowaniu się, rozpoczęliśmy jak zawsze od Mszy św.
Tym razem sprawowaliśmy ją w kościele Zesłania Ducha Świętego, gdzie znajduje się oryginalny obraz Jezusa Miłosiernego
"Jezu ufam Tobie!". Po takiej duchowej uczcie przejechaliśmy do Trok, zwiedzając ślicznie położony Zamek Książąt Litewskich.
Żal było odjeżdżać, ale sprawnie dość przekraczając granicę państwa znaleźliśmy się w Polsce, a wieczorem byliśmy już na miejscu.
Bogu niech będą dzięki za wszystkie łaski, dla nas i najbliższych i całej Parafii! Już dziś myślimy o kolejnej pielgrzymce!